Recite ne popucalim, lomljivim noktima!

Uređeni, lijepi nokti – pored guste i snažne kose te sjajne kože – vrlo su važan dio ženinog izgleda. Krhki i lomljivi nokti osim što nisu lijepi opominju nas i na to da s tijelom nešto nije u redu. Naime, na njihov izgled i zdravlje utiču  brojni faktori, npr. hormoni, genetika, prisustvo nekih bolesti, stres itd.

Nokti postaju sve više krhki i lomljivi već samim time što starimo, a taj proces ubrzavaju navike kao što su prečesto nanošenje i skidanje laka, stavljanje vještačkih noktiju, nepravilna njega i loša prehrana.

Međutim, često je uzrok krhkih i  razlistanih noktiju nedovoljan unos vitamina i minerala koji su neophodno potrebni za njihov rast i zdravlje.

Moderan način života i s njim povezan stres ne utiču samo na povećanje određenih hormona nego i na poremećen metabolizam vitamina i minerala u tijelu. Stres naročito jako utiče na nivo vitamina grupe B, koji su neophodno potrebni za zdrave i čvrste nokte. Za savladavanje stresa tijelo troši veće količine vitamina C, tako da nedostaje u  drugim procesima, kao što je stvaranje kolagena.1

Zato se pored zdrave prehrane bogate voćem i povrćem toplo preporučuje i unos dodataka prehrani koji će nokte dodatno snabdjeti svim potrebnim hranjivim tvarima.

Zdravi nokti trebaju vitamine i minerale!

Da bi vaši nokti bili zdravi i jaki, potrebni su im vitamini, npr.:

Vitamini grupe B

Biotin (vitamin B7) utiče na čvrstoću noktiju i metabolizam aminokiselina, koje su vrlo važan faktor rasta noktiju, a folna kiselina (vitamin B9) učestvuje u stvaranju crvenih krvnih ćelija i pri prenošenju kisika u ćelije.

Vitamin C

Vitamin C je neophodan za nastanak kolagena u tijelu – kolagen održava strukturu i čvrstoću kože i noktiju.

Željezo

Željezo također učestvuje u prenosu kisika do ćelija, a budući da je kisik potreban za zdrave nokte, nedostatak željeza može se manifestirati brazdama na noktima.

Cink

Cink je zadužen za brojne procese u našem tijelu, među kojima su i rast i dioba ćelija. Nedostatak cinka uzrokuje degeneraciju ploče nokta i manifestira se bijelim tačkama ili mrljama na noktima.2

Pored unosa potrebnih vitamina i minerala kod rasta zdravih, čvrstih noktiju mogu vam pomoći i ovi savjeti:

1. Pijte dovoljno vode!

Dovoljan unos vode ne vlaži samo kožu nego  spriječava i  dehidraciju noktiju.

2. Nanesite hidratantnu kremu

Često pranje ruku vrućom vodom sastavni je dio dobre higijene, međutim, voda je također uzrok suhih noktiju. Vlaga u noktima smanjuje se i starenjem, a ako to želimo spriječiti, odnosno usporiti, svakodnevno nanesimo dobru hidratantnu kremu za ruke, i to ne samo na kožu nego i na nokte.

3. Zaštitite nokte od agresivnih sredstava za čišćenje i deterdženata

Ako je ikako moguće, kožu i nokte treba zaštititi rukavicama pri upotrebi sredstava za čišćenje i deterdženata jer su agresivni i mogu iritirati kožu te uzrokovati krhkost noktiju.

4. Ne grizite nokte!

Grizenje noktiju oštećuje ležište nokta i uništava nokat. Pri rješavanju te loše navike možete namazati lak za nokte s gorkim okusom ili sebi priuštiti manikiranje noktiju – ako vaši nokti budu lijepi i uređeni, bit će vam ih žao gristi!

Viri:
https://www.avita.si/stres-in-pomanjkanje-hranilnih-snovi-2-del/
https://www.healthline.com/nutrition/vitamins-for-nails